vineri, 6 august 2010

Dovlecel scazut cu chiftele

De cand gatesc iarasi aproape zilnic, pur si simplu nu mai stiu ce sa mai fac. Si asa am luat piata la cercetat si am descoperit ca o mancare ieftina si buna ar fi si dovleacul.
Se ia un dovlecel mai marisor, se curata de coaja apoi se scoate cu o lingura miezul cu samburi
Dovleacul astfel scobit se da pe razatoarea mare si se amesteca cu putina sare apoi se lasa vreo 5 minute dupa care se stoarce de zeama pe care o lasa  foarte bine
Se pune intr-o cratita putin ulei in care se caleste cam 1/2 ceapa taiata marunt peste care se pune apoi o lingura de faina alba. Se amesteca cu lingura de lemn apoi se adauga dovlecelul ras si bine stors , se pune apa - cu grija sa nu iasa prea subtire- amestecand continu, se adauga cimbru si putin marar tocat marunt, se potriveste de sare si se lasa sa fiarba.

Cand e fiert dovlecelul se adauga smantana si se lasa sa mai dea un clocot. Se poate servi cu chiftele sau carne preparata in diferite moduri.
Chiftele. Se toaca carnea - eu fac cam dintr-o jumate de kg, peste ea se pune un ou crud, piper si sare. Se curata vreo 2-3 cartofi cruzi , cam 6 catei de usturoi, se macina apoi se adaga 2-3 felii de paine inmuiata si foarte bine stoarsa

Se amesteca toate astea cu carnea pana ce se obtine o pasta omogena. Intr-o tigaie se pune ulei la incins apoi se pun chiftelele , formate cu mainile umezite. Se prajesc pe ambele parti. De obicei eu fac si chiftele marunte si mari, fiecare dupa preferinte.
Iar la sfarsit mancarea mea arata cam asa si a fost si foarte buna...   :))

Un comentariu:

marada spunea...

Buna idee!
Multumesc!