sâmbătă, 20 martie 2010

Din bunatatile copilariei

Aseara am vazut pe un blog o mancare de mi s-a facut foame si pofta pe ceva bun si de atunci m-am tot gandit ce sa prepar. Si asa mi-am adus aminte de faimosul "lapte de pasare"pe care mi-l pregatea mama cand eram copil si cu care si eu la randul meu imi vrajeam copilasii, probabil si din cauza numelui pe care il poarta acest desert.Din pacate de vreo doi ani am cam uitat de el.
Eu folosesc cam un litru de lapte , 3 oua, vreo 8 linguri de zahar si un zahar vanilat. Se pune laptele la fiert  si intre timp se freaca intr-o farfurie cele trei galbenusuri cu zaharul si se subtiaza cu putin lapte rece. Separat se bat galbenusurile spuma tare .

Cand laptele incepe sa fiarba se da focul mic de tot si cu o lingura care a fost inmuiata in laptele fierbinte se scoate din albusul spuma si se pune in lapte.Eu pun cam 3 linguri odata ca mai multe nu reusesc sa le intorc
.
Se lasa 3-4 secunde apoi se intoarce spuma pe partea cealalta iar apoi se scoate repede pe o farfurie intinsa.
Cand am terminat cu toata spuma torn galbenusurile din farfurie peste laptele de pe foc ,adaug un zahar vanilat si amestec continuu,pana da un clocot si se ingroasa putin.Apoi se ia cratita de pe foc si se adauga deasupra bucatile de spuma. Se serveste dupa racire.
Si mi-a mai venit o idee pt tura viitoare - Crema de zahar ars !

5 comentarii:

Lucia spunea...

Mulţumesc Praf de Stele!
Mâine aplicăm.
Ultima dată am mâncat când am născut.Am uitat şi eu de aşa ceva. De când cu atâtea e-uri...

Anonim spunea...

Am sa fac si eu vreodata...in Dobrogea nu se manaca asa ceva , ca atare eu nu am mancat in viata mea asa bunatate dulce si nu stiu cum este....si nici de cand locuiesc in Banat nu am reusit sa manac vreodata...
Suna usor de facut...asa ca incercam. :D
Multam' de reteta!

lorenabr spunea...

am sa incerm :)

Anonim spunea...

cititi blog-ul intreg, destul de bine

Praf de Stele spunea...

Este un desert care mie mi-a placut mult.
Dar pt ANONIM,chiar nu stiu ce vrea sa spuna...