sâmbătă, 9 octombrie 2010

Castraveti bulgaresti - murati

Mai saptamana trecuta am avut cativa castraveti din care am pus la murat un borcan mare- cu apa rece si cu sare si mi-au mai ramas 2 kg pe care i-am pus dupa o reteta primita cu cativa ani in urma si care e foarte buna
Este reteta pt castravetii bulgaresti ( care seamana cu cei din magazin ) si se pun in borcane de 800 de grame.
Amestecul urmator este pt 1 kg de castraveti.
Se aseaza in borcane castravetii , ceapa si morcovi taiate rondele, cate un catel de usturoi, seminte de mustar , putin marar.
Intr-o cratita se face urmatorul amestec (pt 1 kg castraveti ! ) : ! lingura de sare, 1 lingura de zahar, 10 linguuri de otet, 1 litru de apa, 1 foaie de dafin , piper boabe. Aceasta zeama se pune la fiert iar dupa ce a clocotit de cateva ori se ia de pe foc si se oparesc castravetii cu ea direct in borcane.
 Se lasa sa se raceasca apoi se astupa  ( sau se leaga ) borcanele si se pun intr-o cratita cu apa la dunstulit pe foc. Se dunstulesc 20 de minute de cand incepe sa fiarba apa din cratita. Dupa ce se racesc se pun la camara.
 UPDATE. Pt 10 borcane de 800 cu castraveti se fierb cam 3 portii de lichid


2 comentarii:

Eugen spunea...

Ms pt reteta acum o sa incerc sunt curios daca o sa iasa buni

Praf de Stele spunea...

Garantat 100% :)) . Eu asa pun in fiecare an si sunt super. Intr-un singur an au fost amari castravetii cand i-am desfacut si posibile 2 motive : am pus in fiecare borcan cate o foaie de dafin - si asta amareste , deci tre pusa una singura la fiert in lichid ; ori au fost castravetii cam batraiori si stastuti ca asa ii primisem de la cineva