duminică, 28 februarie 2010

Pui umplut.

Aceasta este o mancare foarte buna putin mai complicata ,dar eu zic ca merita efortul.Adevarul e ca eu o fac cam de doua ori pe an mai mult la ocazii speciale. Satula de atata munca si boilerit azi am hotarat sa plec de acasa pt ca de maine incep o noua saptamana de munca si chiar simteam nevoia de recreere. Si a trebuit sa fac un pui umplut la care chiar m-am bucurat mai ales ca imi era cam pofta pe el.

Se ia in pui mare se spala bine si se curata. Separat se face un amestec ca pt drob : adica 3 oua fierte tari- care se taie cubulete,doua cepe mari taiate marunt si cam 300 grame ficat de pui spalat bine si strecurat Ceapa taiata se caleste in ulei iar apoi se adauga peste ea bucatile de ficat crude si se lasa sa se mai prajeasca impreuna putin sub capac amestecand cateodata. Se iau de pe foc si dupa ce s-au racit se dau prin masina de tocat , apoi se mai iau vreo 4 felii der paine inmuiate dar stoarse foarte bine si se dau  si ele prin masina.Tocatura(ceapa cu ficatul si painea ) se pune toata intr-un castron se adauga ouale fierte si taiate, mult patrunjel verde, piper si 2 oua crude. Sare foarte putina pt ca chiar nu necesita.Toate astea se framanta bine cu mana. Cu coada unei linguri se desparte usor pielea de pe pieptul puiului, putin si catre pulpe si catre spate (de la gat in jos).
 
 Apoi se ia cu lingura din umplutura si se pune intre carnea si pielea puiului pe langa piept ,pulpe si spate,cat incape.Daca mai ramane umplutura se pune toata in interiorul puiului. Apoi se ia un ac mare cu ata si se coase putin pielea puiului in partea de jos si la gat ca sa nu iasa umplutura. Se condimenteaza, se aseaza intr-o tava cu putin ulei (oricum mai lasa grasime) si se da la cuptor.
Din cand in cand se scoate tava si cu o lingura se ia din uleiul fierbinte din tava si se stropeste puiul cu el. Tava se poate intoarce in cuptor dar puiul nu se intoarce in tava - ca se patrunde oricum. Se lasa la copt pana se rumeneste foarte bine apoi se scoate pe un platou si se scot incet atele. Cine vrea -cand este gatit in familie-poate sa puna si un cartof doi pe langa pui ,la copt.

Se vede pielea rumenita,un strat de umplutura apoi carnea. Atat de bine mirosea incat era sa uit sa-i fac poza la gata si deja am inceput sa taiem o pulpa... :))
Am citit undeva ca e bun daca bagi o lamaie in pui inainte sa-l pui la cuptor si sincer am incercat si  nu mi-a placut pt ca il amareste.

Un comentariu:

Anonim spunea...

Sunt spiciles.....arata demential de bine si cred ca e bestial la gust....abia mai respir de la atata salivat...iamii! :)