sâmbătă, 9 octombrie 2010

Gogosari in otet

Azi am mai pus si niste gogosari la murat dupa o reteta pe care am primit-o de la o bucatareasa care lucra la un restaurant si reteta asta o pun de mai multi ani si iasa foarte buna. Cand eram toti acasa puneam gogosarii in borcan mare dar acum ii pun in borcane de 800 ca trebuie impartite.De data asta am avut doar 3,5 kg de gogosari (- cantariti necuratati )
 Se curata gogosarii de cotor si se taie in doua sau in patru apoi se spala bine sa nu mai ramana seminte
Din urmatoarele ingrediente eu pun cam o portie si jumatate ca sa fie de ajuns in caz ca trebuie completat , la sfarsit.- pt 5 kg de gogosari
1 litru de otet , 800 grame de zahar, 4 linguri de sare, 1  foaie de dafin, boabe de piper - toate se pun la fiert . Cand incepe sa fiarba se pun gogosarii taiati si se lasa sa dea un clocot apoi se scot cu spumiera.
Se aseaza gogosarii in borcane fara sa se indese prea tare, se toarna zeama peste ei si se lasa sa se aseze  vreo 2 ore pana se racesc. Cand s-au racit se leaga borcanele si se dau la camara.

2 comentarii:

Anonim spunea...

Zefi , m-ai innebunit de cap...avusesem si eu reteta asta de gogosari , cand eram acasa si nu am luat-o cu mine.Pe bunica lui Alex nu am cum sa o contactez sa mi-o dea , plus ca e mult prea bolnava ca sa isi mai aminteasca ceva si uite asa ramasesem cu regretul.Draga mea , nu stiu cum sa iti multumesc pentru reteta , ti-o iau cu tupeu si am sa pun si eu gogosari , numai sa dau de banuti , ca acum suntem cam stramtorati....
Te imbratisez cu drag si multumesc! :))

Praf de Stele spunea...

Ana Maria , ma bucur ca iti e de folos reteta si s-o folosesti sanatoasa. Mie imi place foarte mult , dar sincer abia astept sa mai termin si eu cu ele ca mi s-o'nacrit de atatea muraturi si vreau si eu ... timp liber si ...sa dorm ! :))