sâmbătă, 20 februarie 2010

Prajitura cu mere

Astazi a plouat toata ziua la noi de chiar nu aveai ce face decat sa stai acasa .Asa ca am mai trebaluit si eu prin casa cate ceva cand mi s-au anuntat musafiri care mi-au pomenit ceva de o prajitura :)). Adevarul e ca si eu aveam pofta de ceva dulce dar mi-a fost cam frica sa fac ca fiind singura acasa ma pomeneam eu langa o tava de prajitura si nu prea suna bine. :) Dar daca tot aveam motivul cu musafirii , m-am bucurat si m-am apucat sa fac o prajitura cu mere ca e foarte buna , se face repede si arata si bine. 
Se  unge bine tava cu circa un sfert de pachet de margarina . Un pachet de biscuiti simpli se sfarma cu sucitoarea apoi se pun in tava unsa , tapetandu-se cat se poate.
Se rad merele, se lasa cu o lingura de zahar putin , apoi se storc de zeama si se calesc (intr-o cratita goala).Se poate pune si scortisoara
De obicei foloseam cam 2kg de mere dar azi am gasit o punga de mere in congelator si am mai ras vreo patru bucati Merele calite si racite se pun in tava peste biscuiti apoi se niveleaza.
 Cand ajung aici cu pregatitul aprind cuptorul sa aiba timp sa se infierbante. Se face un blat din 7 oua care se toarna peste mere.
Se niveleaza si se pune tava in cuptorul incalzit, Cand este rumen blatul se incearca cu o scobitoare iar daca ramane curata inseamna ca e copt. Se scoate din cuptor se lasa 2-3 minute apoi se rastoarna prajitura pe un platou. Se pudreaza cu zahar si se taie cand s-a racit. Cand  e taiata arata foarte bine dedesupt fiind blatul, apoi merele iar deasupra e zgronturoasa de la biscuitii sfaramati.

Iar pentru cand esti singur si nu prea ti se da sa te ingrasi de la o tava cu prajitura vin cu o propunere care merge mult mai repede si e mai sanatoasa cred !
O felie aburinda de dovleac abia scos din cuptor !
Pe asta pana l-am facut zilele trecute, l-am admirat vreo doua saptamani prin piata  (desi e doar 2 lei kilogramul ) de mi-a cam plouat in gura !   :))

4 comentarii:

Lucia spunea...

Am o întrebare, Pentru blat am înţeles 7 ouă dar nu există alte chichiţe?
Adică 7 ouă, 7 linguri făină bla,bla, bla...
Şi încă ceva: biscuiţii se aşează într-un strat atât de subţire ?
Poate par întrebări banale dar nu mă prea pricep la prăjituri şi asta chiar sună bine.

Praf de Stele spunea...

Eu folosesc cam un pachet de biscuit Picknic din aceia cu 1 leu pachetul.Si pt blat: frec 7 galbenusuri cu o cana(de 200ml) de zahar-cu lingura de lemn- apoi adaog treptat o cana de faina, 14 linguri de apa si un praf de copt-stins neaparat cu cateva picaturi de otet sau lamaie (nu ramane gustul de otet in prajitura)mestecand continuu. Separat bat cu mixerul cele 7 albusuri si cand sunt spuma tare le adaug la amestecul cu galbenusurile si le omogenizez usor folosind lingura de lemn.

Lucia spunea...

Mulţumesc!
Notat şi recepţionat. Mai urmează încercarea. Dar chiar arată bine...şi nu e scumpă.

Tasha spunea...

CE-MI PLACE MIE DOVLEACUL!!!!Ce pofta mi-ai facut ma duc maine la piata...dar nici prajitura nu-i rea,trebuie incercata!