duminică, 30 mai 2010

Ciocolata de casa

Saptamana trecuta cu tot santierul  din casa, a trebuit sa fac un pachet sa-l trimit la Timisoara . Si printre altele baiatul m-a intrebat daca nu fac si o ciocolata de casa sau o prajitura. De prajitura nu mi se dadea ca e de lucru mai mult si am optat pt ciocolata. Este un desert pe care il fac cam de doua ori pe an , nu pt ca e prea mult zahar sau pt ca n-as putea "muri"chiar si singura vreo trei zile pe langa o tava, ci pt ca in ziua de azi mi se pare una din cele mai  scumpe dulcegarii facute in casa. Dar  merita toti banii ca este tare buna.
 Se unge o tava curata si uscata cu un sfert de pachet de unt, sa se vade untul pe tava.Se pune un pahar cu apa- cca 100ml- intr-un vas pe foc si se adauga un kg de zahar tos, se amesteca continuu pana la topirea completa a zaharului. In caz ca e prea putina apa se mai adauga , dar cu lingurita - nu cu cana - putina apa pana ce se poate invarti lingura de lemn in zahar. Dupa ce s-a topit zaharul se adauga restul de unt , cam trei sfert de pachet, si se amesteca pana ce se topeste si acesta, apoi se adauga cam patru linguri de cacao si se amesteca repede si bine pana ce se integreaza si aceastra. Se ia vasul de pe foc si se adauga -tot odata-  500 g lapte praf si se amesteca rapid cu lingura de lemn ca sa nu ramana cocoloase de lapte.Daca este prea moale se mai poate pune lapte praf- mie chiar nu mi s-a intamplat niciodata. Apoi se rastoarna repede in tava unsa cu unt se niveleaza si se pune la rece dar nu in frigider. Se zice ca a doua zi se poate taia - dar drept sa va spun eu am taiat-o dupa o juma de zi depinde cum se intareste de repede Eu acum am folosit lapte praf Dr Oetcker ca n-am gasit altul la Real, trebuind o punga de 380 g si inca una de 140 g, dar in final a fost ok.
Si apoi am inceput ambalarea ei pt pachet
Fiu'meu s-a bucurat mult si a zis ca in doua zile "s-a topit".   :)



30 mai 2010

4 comentarii:

Svea spunea...

Mmmm, ce-am mai salivat! :)

lorenabr spunea...

Arata superb :) am sa incerc. EU am bagat-o la frigider si a fost un dezastru nu am stiut:)

Adelina spunea...

Eu fac des ciocolată de casă, deşi e scump tare laptele praf dar am un pofticios în casă. :) Reţeta mea e altfel, însă nu asta e imp. Vreau să vă spun că puteţi pune o plasă tăiată în două pe fundul tăvii. Sau o folie alimentară de aluminiu. Aşa nu mai trebuie să ungeţi tava cu unt. Eu aşa procedez.

Praf de Stele spunea...

Da , arata super si e si tare buna, numai ca asta ar trebui sa o manance doar cine nu are kg in plus (!) ca are cam mult zahar.Acum cand o vad si nu mai e pe masa si mie mi se face o pofta... Adelina multumesc de sfat, am sa incerc si asa.