marți, 23 martie 2010

Urzicute - proaspete si sanatoase

In viata fiecaruia este o vreme cand spui "nevoia te invata". Asa m-a invatat si pe mine,odata, sa gatesc urzici pe post de spanac si desi pe vremea aceea n-am fost prea incantata de idee, astazi am ajuns sa prefer urzicile in locul; spanacului.
Asa ca m-am dus in gradina si am ochit o tufa de urzici.
Dupa ce se culeg se aleg de coditele prea lungi si de frunzulitele nesanatoase apoi se spala bine
.
Se pune intr-o oala apa la fiert si cand incepe sa clocoteasca se pun urzicile cat sa dea doua clocote, se invart de doua ori cu o lingura de lemn apoi se strecoara de apa.Se toaca marunt 4 catei de usturoi, apoi separat se toaca bine cu un cutit si urzicile strecurate
Se  pune intr-o craticioara putin ulei, se caleste usturoiul putin, se pun urzicile tocate amestecand cu lingura de lemn se adauga o lingura nu prea mare de faina alba si apoi se subtiaza cu lapte, cu atentie sa nu iasa  prea      subtire si amestecand continuu. ( Nu se foloseste apa). Se poate servi cu ochiuri de oua , snilele sau carnaciori prajiti. Este o mancare de sezon foarte buna si se prepara repede                                                                                                                                
Si umbland eu prin gradina dupa urzici, ia uitati ce am descoperit                                                              
 















                                                                                                                                                              
                                                                               

3 comentarii:

Anonim spunea...

Am mancat supa de urzici, dar abia astept sa faca mama si asa, in loc de spanac:D Mie imi place mult si spanacul, si supa de salata sau urizici si ma bucur ca a venit primavara si acum se gasesc verdeturile din plin:D

Elena Toma spunea...

Oh, faine urzicile astea! Eu sunt fan urzici, dar nu in detrimentul spanacului! Spanacul il pun crud in salate, si le da gust foarte special. Urzicutele le fac insa fara lapte, dar combinatia nu e interzisa la dieta mea, asa ca o sa incerc si varianta asta. Numa'sa mi le culeaga altcineva, ca eu inca mai ma ceva urme de la ultimul cules!

Elena Toma spunea...

Un weekend minunat!