luni, 28 decembrie 2009

O minune de saratele...

     Uite asa a trecut si Craciunul si de astazi am inceput din nou serviciul in asteptarea Revelionului, dar... vai cu un chef ca dupa patru zile libere de ce faceam intr-o zi obisnuita in 2 ore azi mi-au trebuit vreo patru, Poate si pt ca sefii nostri nu au binevoit sa ne dea nici macar o punga de cafea de sarbatori, daramite al 13-lea salar ! Asa ca am venit acasa cu o durere de picioare groaznica , am binecuvantat masina de spalat si mixerul si am trecut la bucatarie, Trebuie sa-mi pregatesc baiatul cel mare ca pleaca pe 30 dimineata  cu prietenii  la o cabana si fiecare duce cate ceva, pt Revelion. Si cum de dulce e satula toata lumea azi le trebuii sarat ! Si am facut o portie de saratele iar maine mai pregatesc eu ceva... De foarte multi ani mi-am dorit o presa pt saratele si acum vreun an am primit una ( de second... dar e grozava) Si de atunci fac foarte des pentru ca ies niste saratele foarte bune.Si daca vreti sa incercati...
     Se face un aluat din : 800 g faina, un pachet de margarina apoi se adauga 3 oua intregi, 1 praf de copt, 200 g smantana, 200 g cascaval sau branza telemea ( eu fac doar cu telemea ca-i mai accesibila), 1 lingirita de sare si cine doreste chimen.

Se framanmta bine pana ce se obtine un  aluat destul de tare din care se modeleaza bilute. Presa se unge la inceput cu putin ulei in interior apoi se infierbanta pe ochiul de la aragaz. Se coc pe rand bilutele intorcand presa pe ambele parti si avand grija sa nu se arda.

 
     Sunt mult mai bune ca cele de magazin si crocante. Timp estimat pt o portie -de stat langa aragaz- cam 2 ore.

2 comentarii:

Anonim spunea...

Ce bine arata:D

Anonim spunea...

Aceasta tema este pur si simplu fara pereche:), este foarte interesant pentru mine:P Bravo !! vreau sa mai vad in continuare discutii pe tema asta!