miercuri, 29 septembrie 2010

Ardei cu varza - muraturi

De cateva zile am mustrari de constiinta ca nu sunt puse destule muraturi pt iarna asa ca ieri si azi , printre (prea multa) munca am reusit si eu sa mai pun doua borcane de ardei umpluti cu varza , de 5 si de 3 kg. Asadar ieri dupamasa am fost la piata de am cumparat 2,5 kg de ardei gras si 3 kg de varza intre care si una mica rosie ca sa-i dea culoare. si m-am apucat de lucru...
Se taie varza cat mai fin apoi se pune pe ea putina sare, o foaie de dafin cateva boabe de piper si se amesteca bine si se lasa pana a doua zi , ca sa se inmoaie
A doua zi se curata ardeii de cotoare si se spala bine sa nu ramana seminte apoi se pun in fiecare putina sare si se lasa cu gura in jos sa se scurga cam o jumatate de ora. Intre timp se curata hrean si se taie in fasii lungi. Se aseaza pe fundul borcanului curat hrean,marar si cimbru, o frunza de telina, boabe de piper si o foaie de dafin mica.
 Se iau ardeii pe rand si se umplu bine cu varza. Daca varza e prea uda ( la fundul oalei ) se stoarce in mana.
 Se aseaza ardeii astfel umpluti in borcan , printre ei se pun fasii de hrean Cand se umple borcanul se pune deasupra  cimbru ,marar si hrean apoi se pune sare dura cu lingura, cati litri are borcanul atatea linguri de sare. Se umple borcanul cu apa rece si se lasa cateva ore asa  .Apoi daca mai trebuie completata apa se mai pune , se leaga si se pune in camara Sunt foarte buni !  :))


Niciun comentariu: