duminică, 14 noiembrie 2010

Onicomicoza

Am inteles ca onicomicoza este o infectie fungica a unghiei, deci o ciuperca, care de obicei se face la unghiile de la picioare, dar se poate face si la maini. Chestia e ca orice as fi auzit despre ea inainte , as fii tratat cu simplitate , ca  pe ceva banal ce mie nu mi se poate intampla Cat despre faptul ca trebuie sa ne protejam mainile cu manusi de menaj, nici nu-l bagam in seama. A inceput totul in urma cu 2 ani cand unghia de la un deget de la mana dreapta a inceput sa ma doara, parerea mea de atunci  ( si de acum ) e ca a inceput de la un detergent. Faza cu doctorul am neglijat-o si mi-am vazut mai departe de treaba. Peste inca un an mi s-a facut inca la doua degete la aceiasi mana. Pielea de la baza unghiei era rosie si umflata si la cea mai mica atingere simteam ca mor de durere, sa nu mai zic de eventualitatea atingerii cu vreo crema mentolata. Ca aspect era foarte urat si (recunosc cu putina rusine ca )  am cautat sa-mi ascund mana cand eram la un magazin sau in alte locuri, seara ma ungeam cu crema de galbenele care calma dar nu vindeca. Pana intr-o zi, anul acesta, cand cele trei degete ale mele au inceput sa miroase foarte urat , a infectie.Atunci am zis gata, ca ma speriasem tare si m-am dus la medic dermatolog, unde m-am bucurat mult sa vad ca o consultatie era doar 15 lei, deci mi-o puteam permite, nu stiam saraca de mine cat o sa ma coste tratamentul Mi s-a pus diagnostic : onicomicoza si am aflat ca tratamentul este intre 2 si 3 luni.si costa cam 60 lei pe luna nefiind toate compensate
Pe langa astea mi-au mai scris si Silimarina - pentru protectia ficatului. Eu care luam foarte rar o pastila, doar in cazuri de extrema urgenta am ajuns ca de 2 luni si jumatate sa iau 3 pastile pe zii si acum mai iau si vitamina A Durerea a trecut dar ca aspect mai este urat, totusi as vrea sa arate mai bine dupa atata timp de tratament. Trebuie sa folosesc si manusi si sa nu bag mana in apa cat se poate - asta e partea cea mai grea.
Mi-a zis cineva sa pun planta de aloe la macerat in miere si apoi sa mi-o leg la deget, am intrebat si o farmacista care mi-a zis ca rau nu poate sa faca asa ca am sa incerc cu un  singur deget sa vad ce se intampla.Oricum mi se pare ca tratamentul medicamentos merge f incet iar daca citesti prospectul la Terbinafine te ia groaza. Asa ca mi-am pus si miere cu aloe la macerat.
( Aia era mierea mea "de colectie" de la Ziua Recoltei  :D  )
Si asa, dupa ce patim cate o chestie urata ne gandim - ce bine ar fii daca am putea intoarce timpul...
Morala : 1. Nu evitati manusile pt menaj , ca nu degeaba scrie pe unele recipiente -A se folosi manusi !
2. E bine sa mergi din timp la medic , asa pt sanatatea ta si sa ai putin mai multa grija si de tine , tu ca femeie !


UPDATE
Revin asupra subiectului si precizez ca aceasta boala a unghiilor mi-a trecut dupa 6 luni de tratament urmat cu rigurozitate , mai putin chestia cu mainile in apa - care a fost mai greu de respectat. In tot acest timp am consumat mult ceai pt protectia ficatului, Hepatocol, pt ca prospectul medicamentului m-a cam speriat. si la un moment dat am simtit si putina durere in  zona ficatului. Acum  totul e ok, dar am invatat ( dar cu ce pret) sa folosesc manusile in bucatarie si la curatenie, evit pe cat se poate oja si solutiile pt unghii folosindu-le doar la ocazii foarte speciale. Asa arata ungiile mele acum :

3 comentarii:

Praf de Stele spunea...

Din pacate comentariul dv a aparut la postarea anterioara - "Dovleacul, un..."
Multumesc mult . Inca nu am pus alte leacuri pe unghie. Am sa revin peste o luna la subiect. Pt ficat iau cate 2 silimarine pe zi. Multumesc mult inca odata . Cu engleza ma descurc binisor :)

Anonim spunea...

Anonim Blegoo spunea...

Din ce-am citit, doctorul ti-a dat medicamentele cele mai bune, cele mai eficiente.
Parerea mea e sa nu incepi sa te tratezi in paralel cu fel de fel de leacuri babesti, fiindca poti face mai mult rau decat bine.

Da, tratamentul dureaza luni de zile, fiindca e legat de cat de repede iti cresc unghiile la loc. Pe masura ce cresc, partea infectata e inlocuita de una sanatoasa.

In general, tratamentul e mult mai eficace la maini decat la picioare.

Da, exista posibilitatea de complicatii la ficat din cauza medicamentelor, d-aia e bine sa iei si medicamentele de ficat.

Poti gasi mai multe informatii aici:

http://emedicine.medscape.com/article/1105828-overview

Sunt vreo 5 pagini, ce detalii despre tratament, etc.
Din pacate, e in engleza... poate apare cineva sa traduca.

Urmeaza tratamentul si scrie pe subiect peste vreo luna

mariperijoc spunea...

Draga mea,acum am citit ce ti s-a intamplat...nu stiu daca este prea tarziu dar vreau sa iti spun un leac simplu...Tinctura de propolis..
Sotul meu a avut probleme cu unghiile de la picioare,se desprindeau de carne si se rupeau...aveau un aspect urat.I-am pus tinctura de propolis(mai multe zile la rand)si s-a vindecat.
Am avut si eu iarna trecuta si am scapat tot cu tinctura...Sigur ca unghiile tale vor arata galbene si urate o perioada dar se vindeca de la radacina,cresc sanatoase...
Iti spun pentru ca si eu am tot cautat pe net tot felul de tratamente si in final am incercat cu aceasta varianta(pe care am auzit-o de la soacra mea)Sanatate